România, în criză de conducători auto profesioniști. Sunt aşteptaţi șoferi din Nepal, India sau Filipine

De la anul am putea întâlni filipinezi sau nepalezi nu doar pe șantiere, în hoteluri sau în restaurante, ci și în spatele volanului unui camion în condițiile în care transportatorii români spun că se confruntă cu o criză acută de conducători auto profesioniști. Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor (UNTRR), a declarat pentru G4Media.ro că „astăzi în România lipsesc circa 45.000 de șoferi profesioniști”. Salvarea ar putea veni din afara Uniunii Europene.

„Cea mai mare problemă este lipsa forței de muncă. Vorbim despre o criză a conducătorilor auto profesioniști din ce în ce mai acută”, a declarat secretarul general al UNTRR. Potrivit acestuia, sunt cazuri în care din cauza lipsei de șoferi firmele de transport nu pot opera întregul parc de camioane, fiind nevoiți să țină în garaje 10-15% din vehicule.  Potrivit acestuia, în țara în care circa 305.000 de oameni au atestate de conducători auto profesioniști, lipsesc circa 45.000 de șoferi pentru camione și TIR-uri. Și asta, deoarece mulți au plecat din țară și lucrează pentru firme din statele din Vestul Europei.

„Țările din Europa de Vest au reușit prin diverse mecanisme să-și atragă conducători auto din Europa de Est. De exemplu, guvernul Germaniei plătește niște alocații pentru copiii șoferilor”, a declarat secretarul general al UNTRR, care a ținut să precizeze că România nu este singura țară din regiune care se confuntă cu o lipsă de șoferi.

Soluția a fost pentru multe state aducerea de forță de muncă din afara Uniunii Europene.

„De exemplu, Polonia a angajat cu acte în regulă circa 60 de mii de șoferi din Ucraina. În România ne-am gândit la zona India, Nepal, Filipine, conducători auto profesioniști care au experiență pe conducerea camioanelor în mediu internațional, în Orientul Mijlociu, și care au condus un camion între Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kuweit, Oman etc pe autostrăzi, cu trecere de frontieră etc.”, a declarat acesta.

Însă, ca să se poată fi angajați de transportatorii români, aceștia trebuie să aibă certificat de atestare a competenței profesionale obținut dintr-un stat membru UE. Adică, odată aduși trebuie să dea examenul în România, iar deocamdată acest examen se dă doar în limba română.

Potrivit informațiilor G4Media.ro venitul unui șofer de camion care face transport internațional de mărfuri este compus din salariu, la care se adaugă diurnă, care variază de la firmă la firmă. Un câștig mediu ar fi astfel undeva în jur de 1.500-2.000 euro. Potrivit transportatorilor, un șofer profesionist care face doar transport național câștigă undeva la 3.500-4.000 de lei.

Sursa: Gazeta Românească (www.gazetaromaneasca.com)

Adaugă un comentariu

Despre noi

Asociația Anima Fori - Sufletul Cetății s-a născut în anul 2012 din dorința unui mic grup de oameni de condei de a-și pune aptitudinile creatoare în slujba societății și a valorilor umaniste. Dorim să inițiem proiecte cu caracter științific, cultural și social, să sprijinim tineri performeri în evoluția lor și să ne implicăm în construirea unei societăți democratice, o societate bazată pe libertatea de conștiință și de exprimare a tuturor membrilor ei. Prezenta publicație este realizată în colaborare cu Gazeta Românească.

Despre noi

Asociația Anima Fori - Sufletul Cetății s-a născut în anul 2012 din dorința unui mic grup de oameni de condei de a-și pune aptitudinile creatoare în slujba societății și a valorilor umaniste. Dorim să inițiem proiecte cu caracter științific, cultural și social, să sprijinim tineri performeri în evoluția lor și să ne implicăm în construirea unei societăți democratice, o societate bazată pe libertatea de conștiință și de exprimare a tuturor membrilor ei. Prezenta publicație este realizată în colaborare cu Gazeta Românească.