Dragoș NELERSA: Școala în pandemie

La 1 septembrie a sunat clopoțelul pentru reluarea noului an școlar în Israel. Copiii s-au bucurat cel mai mult de începerea școlii, după câteva luni de absență. Părinții au însă multe frici, prea multe. Unele complet firești, iar altele exagerate și nejustificate.

Negreșit, copiii sunt fericiți de reîntâlnirea cu colegii lor și cu profesorii. Cea mai mare și frecventă dorință a copiilor a fost de a se revedea cu prietenii și de a se îmbrățișa. Nevoia de contact fizic este esențială pentru orice ființă umană. Misiunea profesorilor, a factorilor de decizie, nu este una ușoară; ei sunt responsabili de siguranța a mii de elevi, în condițiile în care zilnic vin noi directive cu măsuri de la centru sau se fac presiuni din partea părinților. Este nevoie de un mesaj clar și repetat care să îndemne la calm și mai ales la respectarea regulilor. Marea problemă este că adulții nu respectă regulile, nu copiii. Elevii se poartă exemplar și deocamdată au fost puține cazuri de infectare cu COVID-19 în școli.

O altă problemă este învățământul online. Cu sau fără pandemie, vom fi obligați să îmbunătățim și să dezvoltăm pla3orme educaționale eficiente și competente digitale pentru profesori și elevi.
Concomitent, este necesară dotarea școlilor și a elevilor nevoiași cu tehnica computerizată. Nu putem lăsa educația în voia sorții pentru că ne vom trezi cu o generație incapabilă să dezvolte în continuare această țară minunată.

Protejarea elevilor este obiectivul principal al tuturor: părinți, profesori, autorități. Copiii pot transmite virusul dar, din fericire, numărul copiilor infectați în lumea întreagă și în Israel este foarte mic. O problemă mult mai mare o reprezintă riscul pentru sănătatea cadrelor didactice. Riscul ca profesorii să ia virusul de la alți profesori este mult mai mare. Peste 60% din cadrele didactice din Israel au o vârstă de peste 50 de ani; mulți profesori au deja boli cronice și sunt speriați pentru propria lor sănătate.

Cercetătorii care au studiat efectele pandemiei asupra populației școlare și mai ales rolul școlilor în răspândirea pandemiei, au ajuns la concluzia că o redeschidere pe scară largă a școlilor a fost fezabilă în țări precum Danemarca sau Norvegia, unde transmiterea comunitară este în general redusă și pandemia este controlabilă. Israelul, având un număr ridicat de infectări zilnice, poate pune în pericol sănătatea publică prin deschiderea unităților de învățământ. Cu toate acestea, școala este vitală pentru dezvoltarea cognitivă a copiilor. Elevii au nevoie de a merge la școală în condiții de siguranță, iar protejarea lor înseamnă un efort comun. În aceste zile premergătoare sărbătorilor, avem nevoie de mai puțină critică sau ură și de mai multă înțelegere, acceptare și răbdare.

Adaugă un comentariu

Despre noi

Asociația Anima Fori - Sufletul Cetății s-a născut în anul 2012 din dorința unui mic grup de oameni de condei de a-și pune aptitudinile creatoare în slujba societății și a valorilor umaniste. Dorim să inițiem proiecte cu caracter științific, cultural și social, să sprijinim tineri performeri în evoluția lor și să ne implicăm în construirea unei societăți democratice, o societate bazată pe libertatea de conștiință și de exprimare a tuturor membrilor ei. Prezenta publicație este realizată în colaborare cu Gazeta Românească.

Despre noi

Asociația Anima Fori - Sufletul Cetății s-a născut în anul 2012 din dorința unui mic grup de oameni de condei de a-și pune aptitudinile creatoare în slujba societății și a valorilor umaniste. Dorim să inițiem proiecte cu caracter științific, cultural și social, să sprijinim tineri performeri în evoluția lor și să ne implicăm în construirea unei societăți democratice, o societate bazată pe libertatea de conștiință și de exprimare a tuturor membrilor ei. Prezenta publicație este realizată în colaborare cu Gazeta Românească.