Ruxandra Donose între aniversarea Operei Române și cea a Operei di Roma

OPERA NAȚIONALĂ BUCUREȘTI: CU „NORMA”, LA CENTENAR

Irina Airinei: Ce înseamnă această distribuție în rolul Adalgisa, în această magnifică producție a Operei Naționale din București, pentru interpreta cu atâta experiență internațională, Ruxandra Donose?

Ruxandra Donose: Pentru mine a fost un eveniment pentru că experiența internațională pe care o am de 30 de ani pe cele mai importante scene lirice ale lumii a avut punctul de plecare la Opera Română din București, cu mulți ani în urmă, în rolul Carmen care, atunci, a fost un eveniment deosebit.

De data asta mi-am făcut și eu debutul în stagiune și, într-o premieră, la Opera din București. A fost o mare bucurie întoarcerea mea acasă pe scena pe care mi-am dat examenul de absolvire de la Conservatorul „Ciprian Porumbescu”, cum se numea pe atunci. Este o onoare și o bucurie pentru că prima premieră din această stagiune centenară care se dorește a fi o stagiune specială, cu mulți invitați deosebiți, cu evenimente, are un caracter festiv, de celebrare a celor 100 de ani de existență a Operei din București.

Adalgisa este un rol pe care eu l-am cântat de mai multe ori în diverse producții mai moderne ori mai clasice, am cântat chiar și rolul titular Norma pentru o producție foarte frumoasă a operei lui Bellini, în Franța. M-am bucurat să evoluez în producția minunată regizată de Alice Barb unde totul avea un sens și o imagistică mitică. Scena a fost foarte frumos umplută de toate mișcările scenice ale corului, ale baletului și de scenografia deosebit de frumoasă și sugestivă a lui Adrian Damian.

Deci iată că după multe producții cu Norma pe care le-am făcut în cariera mea, am putut-o savura pe aceasta ca fiind una dintre cele mai reușite producții în care am evoluat.

Mă aflu acum la Opera din Roma care își va deschide stagiunea aniversară cu o producție de operă în primă audiție absolută: Julius Caesar de Giorgio Battistelli, în a cărei distribuție sunt repartizată. Ea va fi urmată de câteva recitaluri la Lisabona, la Dresda și, în fine, de Recviemul de Verdi cu BBC Scotland. Urmează și alte producții de operă și sper ca, măcar câteva dintre producțiile de operă anulate anul trecut, cum a fost, de exemplu, Don Carlo sau Tristan și Isolda la Covent Garden, ori Walkiria la Lisabona, să le putem relua în viitorul apropiat.

Adaugă un comentariu

Despre noi

Asociația Anima Fori - Sufletul Cetății s-a născut în anul 2012 din dorința unui mic grup de oameni de condei de a-și pune aptitudinile creatoare în slujba societății și a valorilor umaniste. Dorim să inițiem proiecte cu caracter științific, cultural și social, să sprijinim tineri performeri în evoluția lor și să ne implicăm în construirea unei societăți democratice, o societate bazată pe libertatea de conștiință și de exprimare a tuturor membrilor ei. Prezenta publicație este realizată în colaborare cu Gazeta Românească.

Despre noi

Asociația Anima Fori - Sufletul Cetății s-a născut în anul 2012 din dorința unui mic grup de oameni de condei de a-și pune aptitudinile creatoare în slujba societății și a valorilor umaniste. Dorim să inițiem proiecte cu caracter științific, cultural și social, să sprijinim tineri performeri în evoluția lor și să ne implicăm în construirea unei societăți democratice, o societate bazată pe libertatea de conștiință și de exprimare a tuturor membrilor ei. Prezenta publicație este realizată în colaborare cu Gazeta Românească.