În contextul discuțiilor referitoare la predarea Istoriei Romaniei la nivel liceal, nivelul la care se predă și materia Istoria Evreilor din România, Holocaustul:
Pentru noi, cei născuți și care trăim în România, predarea materiei Istoria României este, sau ar trebui să fie, la fel de importantă ca și predarea Limbii Române sau a Matematicii.
Considerăm că studierea aprofundată și echilibrată a Istoriei României conferă contextul deplin, fără de care Istoria Evreilor din România, Holocaustul nu poate fi nici înțeleasă și nici asimilată în mod corect.
Istoria Evreilor din România și Holocaustul Românesc sunt un capitol integral din Istoria României și izolarea acestui capitol este o greșeală majoră.
Așadar ne alăturăm celor care îndeamnă la o atitudine cumpătată în ceea ce privește minimalizarea importanței pe care o prezintă materia Istoria României asupra dezvoltării și prezervării intereselor naționale.
Nepredarea materiei Istoria României la un nivel adecvat importanței pe care îl prezintă acest subiect, face loc istoriei alternative promovate cu mult zel de exaltați revizioniști și negaționiști!

Iată o poziție corectă și rezonabilă. Ar mai fi de umblat un pic la titlul capitolului.